Problema mare trimitere plic in Belarus

O 'baza de date' cu persoanele pe care probabil e mai bine sa-i evitati cand vindeti/cumparati, faceti schimburi

Moderatori: vlahul, berserkr, Adminus Maximus

Problema mare trimitere plic in Belarus

Mesajde alexpenescu » 02 Sep 2015, 11:39

Buna ziua,

Va povestesc ce am patit din 2 motive- poate a mai trecut cineva printr-o situatie asemanatoare si ma poate sfatui, si, apoi, pentru a atrage atentia ref la aspectele neplacute care pot aparea in legatura cu trimiterea coletelor in republicile ex-sovietice (nu ca as generaliza, dar cazul meu m-a deranjat tare).

To make a long story short- vand pe ebay o rubla argint late 1800`s. O castiga un cont asociat unei adrese din Belarus. Cont care era foarte nou. O plateste, o trimit. Cand sa intru sa introduc traking number, vad mesaj de la ebay " user account deleted due to suspicious activity" (contul cumparatorului adica). Ii scriu un mail, ii spun tracking number si ii povestesc ce m-a informat ebay. Rasp lui - " it is because ebay did not like that i have sold many coins in a short time", sau ceva de genul. Dupa vreo 25 de zile ma pomenesc cu caz deschis- dar nu pe ebay, ci pe paypal, cum ca chipurile nu ar fi primit coletul. Si, evident, cu banii blocati. Urmeaza o serie de mesaje de genul " uite ce zice ebay despre tine, si uite tracking number, dovada trimiterii, scan chitanta, etc"...." nu ma intereseaza, eu nu am primit, mie sa imi dai banii".....contactez telefonic paypal si le povestesc, afland cu stupoare ca faptul ca eu fac dovoda trimiterii fiind de buna credinta nu ma ajuta cu nimic, ei au "vazut ca am trimis coletul, dar cumparatorul zice ca nu l-a primit, asa ca iti luam banii si ii dam lui inapoi, pt ca nu ne intereseaza ca ne dovedesti ca ai trimis, cata vreme nu ne dovedesti si ca al tau cumparator a primit coletul".

Aflu ca cel mai probabil destinatarul a aflat ca are de platit o taxa vamala pt colet, si nu s-a mai deranjat, l-a lasat la posta, nedorind sa plateasca. Astfel ca fac o reclamatie la onor posta romana, povestind cu lux de amanunte- inclusiv ca actualmente coletul e blocat in vama pt ca destinatarul nu a platit taxele vamale. Dupa 3 luni, primesc rasp de la posta " coletul dvs e blocat in vama, consideram ca v-am raspuns, mai departe nu ne priveste".....sun si intr-un final dau de cineva care imi spune ca de fapt rasp de la posta din Belarus e ca "plicul a fost confiscat"......

Acum, in cei 15 ani de cand practic avocatura, am invatat ca un bun nu se poate confisca fara un temei legal si fara o instiintare oficiala in acest sens. De prisos sa spun ca nu e cazul aici nici de una nici de alta. Sau sa fie oare o rubla din anii 1800 un obiect de patrimoniu atat de deosebit? E adevarat ca nu sunt la curent cu legislatia bielorusa (subliniez ca problemele nu au aparut cu posta romana, ci cu cea bielorusa)

Asftel ca intrebarea mea catre dvs- a mai patit cineva asa ceva? Si daca da, cum a procedat? Oare mai am vreo sansa sa recuperez coletul?

Va multumesc frumos

Alex
alexpenescu
***
***
 
Mesaje: 69
Membru din: 10 Mai 2010, 23:17

Re: Problema mare trimitere plic in Belarus

Mesajde popoviciliza » 02 Sep 2015, 12:30

Vă rog să aveţi în vedere că vă răspund cu sugestii, iar aceste etape pot să fi fost deja parcurse de către dumneavoastră:

1. Aţi menţionat că aveţi un document scris de la poştă, în care vi se comunică "coletul dvs e blocat in vama [belarusă], consideram ca v-am raspuns, mai departe nu ne priveste". Acest document trebuie transmis (cu traducere, desigur) la cele 3 părţi interesate, în ordinea dată de procedură: cumpărător, paypal şi ebay (pentru acesta din urmă, am menţiunea finală). Chiar dacă procedura este închisă, există şi apel, e probabil că aţi depăşit termenul, dar este de încercat.

2. Nu aveţi un înscris, dar aţi aflat că este vorba de o confiscare: pentru eventualitatea că este adevărat, atunci merită să mergeţi la respectivul punct de contact al Poştei Române şi să primiţi copia documentului de la poşta din Belarus. Cu acest document puteţi reveni în discuţie (mai bine ca la punctul 1) deoarece:
- confiscarea se referă la destinatar şi NU la expeditor
- indiferent de cauză, confiscarea este din vina destinatarului (de aceea NU aţi primit somaţii, înştiinţări etc.: le-a primit destinatarul şi, pentru că nu s-a conformat acestor somaţii, s-a petrecut confiscarea, dacă ea a existat)
- dacă este o problemă de legislaţie belarusă, aceasta este în sarcina destinatarului (implicit, dacă nu cumva aţi menţionat aceasta în condiţiile de vânzare)
- dacă este o problemă de condiţii de magazinaj şi aceasta este în sarcina destinatarului

3. Deşi paypal v-a executat, acesta este mijlocul de plată şi nu mijlocul prin care aţi finalizat vânzarea. Vă sugerez să reluaţi discuţia cu ebay pe baza tuturor celor întâmplate, a sugestiilor de mai sus, dar - mai ales - a faptului că ebay cunoaşte că - de la suspendarea contului cumărătorului - ebay trebuia să o asigure protecţia vânzătorului inclusiv în raport cu paypal sub aspectul că respectivul cumpărător nu mai era eligibil pentru tranzacţii pe ebay


- paypal şi ebay continuă să acţioneze concertat şi după separare
- discuţiile telefonice nu angajează nici într-un caz în situaţia dumneavoastră, era mai bine să aveţi înscrisuri (dacă le aveaţi consider că vă refereaţi la ele şi nu la discuţiile telefonice)


Vă scriu cele de mai sus în sensul că nu puteţi recupera obiectul care nu v-a fost confiscat (confiscarea se referă în ipoteza mea la destinatar, acţiunile acestuia şi legislaţia belarusă referitoare la subiect), dar puteţi recupera banii pe care - din neglijenţa cumpărătorului şi lipsa de sprijin din partea ebay - i-aţi pierdut în paypal

Vă urez numai bine,

Cu stimă,
popoviciliza
******
******
 
Mesaje: 1554
Membru din: 16 Feb 2014, 18:07

Re: Problema mare trimitere plic in Belarus

Mesajde Bofana » 02 Sep 2015, 14:21

popoviciliza scrie:Vă rog să aveţi în vedere că vă răspund cu sugestii, iar aceste etape pot să fi fost deja parcurse de către dumneavoastră:

1. Aţi menţionat că aveţi un document scris de la poştă, în care vi se comunică "coletul dvs e blocat in vama [belarusă], consideram ca v-am raspuns, mai departe nu ne priveste". Acest document trebuie transmis (cu traducere, desigur) la cele 3 părţi interesate, în ordinea dată de procedură: cumpărător, paypal şi ebay (pentru acesta din urmă, am menţiunea finală). Chiar dacă procedura este închisă, există şi apel, e probabil că aţi depăşit termenul, dar este de încercat.

2. Nu aveţi un înscris, dar aţi aflat că este vorba de o confiscare: pentru eventualitatea că este adevărat, atunci merită să mergeţi la respectivul punct de contact al Poştei Române şi să primiţi copia documentului de la poşta din Belarus. Cu acest document puteţi reveni în discuţie (mai bine ca la punctul 1) deoarece:
- confiscarea se referă la destinatar şi NU la expeditor
- indiferent de cauză, confiscarea este din vina destinatarului (de aceea NU aţi primit somaţii, înştiinţări etc.: le-a primit destinatarul şi, pentru că nu s-a conformat acestor somaţii, s-a petrecut confiscarea, dacă ea a existat)
- dacă este o problemă de legislaţie belarusă, aceasta este în sarcina destinatarului (implicit, dacă nu cumva aţi menţionat aceasta în condiţiile de vânzare)
- dacă este o problemă de condiţii de magazinaj şi aceasta este în sarcina destinatarului

3. Deşi paypal v-a executat, acesta este mijlocul de plată şi nu mijlocul prin care aţi finalizat vânzarea. Vă sugerez să reluaţi discuţia cu ebay pe baza tuturor celor întâmplate, a sugestiilor de mai sus, dar - mai ales - a faptului că ebay cunoaşte că - de la suspendarea contului cumărătorului - ebay trebuia să o asigure protecţia vânzătorului inclusiv în raport cu paypal sub aspectul că respectivul cumpărător nu mai era eligibil pentru tranzacţii pe ebay


- paypal şi ebay continuă să acţioneze concertat şi după separare
- discuţiile telefonice nu angajează nici într-un caz în situaţia dumneavoastră, era mai bine să aveţi înscrisuri (dacă le aveaţi consider că vă refereaţi la ele şi nu la discuţiile telefonice)


Vă scriu cele de mai sus în sensul că nu puteţi recupera obiectul care nu v-a fost confiscat (confiscarea se referă în ipoteza mea la destinatar, acţiunile acestuia şi legislaţia belarusă referitoare la subiect), dar puteţi recupera banii pe care - din neglijenţa cumpărătorului şi lipsa de sprijin din partea ebay - i-aţi pierdut în paypal

Vă urez numai bine,

Cu stimă,


Tot ce spuneti dvs este foarte corect, justificat si legal. La momentul expedierii piesei, cumparatorul era inca user ebay inregistrat, deci tranzactia intra in sfera seller protection program. Merita incercat, macar pentru recuperarea sumei de bani initiale, de la ebay/paypal.
Unleash the PIG within yourself and you will be more human this WAY!
Avatar utilizator
Bofana
*****
*****
 
Mesaje: 424
Membru din: 05 Mar 2009, 01:00


Inapoi la Persoanele care ne-au creat probleme in tranzactii de vanzare / cumparare / schimburi

Cine este conectat

Utilizatorii ce navigheaza pe acest forum: Niciun utilizator inregistrat si 2 vizitatori